tirsdag 16. september 2008

Å finne det riktige "løsenordet"!

Det var altså "gadget" som var kvisten denne gangen! Fikk tips av Solgunn og Katrine, og da klarte jeg å lage en bloggliste på bloggen min. Takk for hjelpa! - Da gjenstår det bare å utforske hva mer jeg kan gjøre med det rett "løsenordet".
Har også jobbet litt med RSS-nyheter i dag, og valgte selvfølgelig GoogleReader, for da ble det minst å holde styr på. Har lagt inn en del blogger, men vegret meg for å få RSS-nyheter fra Dagbladet. Bladde i gjennom litteratur- og filmsidene, og fant ut at selv ved å abonnere fra de mest aktuelle sidene, blir man foret med mye man aldeles ikke har lyst til å vite noe om. Men så var det jo det med å være utforskende da?! Jeg får lete opp en annen avis, og se om jeg får til å legge inn noen andre RSS-nyheter.
Noen som vet hvordan man sletter de leste RSS-nyhetene? Fant ut at man kan fjerne selve "hovedkilden" (bloggene) som RSS-leseren henter infoen fra, men det er altså de nyhetene jeg har skummet i gjennom jeg vil kvitte meg med.

1 kommentar:

Anita Steigre sa...

Helt enig! Ved å abb. på nyheter får man så mye man absolutt ikke vil forholde seg til.. Jeg har lagt inn noen nyheter i min igoogle-side; en annen 2.0 (men fortsatt google)-tjeneste vi skal se nærmere på etterhvert. Syns de blir litt mindre pågående. Smaksak, antagelig.

For å "bli kvitt" innleggene kan du prøve å markere de som "lest"
Du har en knapp som heter "marker alle som lest" - prøv den.

Gadget er et godt ord i blogg-sammenheng :-) Mye man får gjort ved å gå inn der..